Obowiązki firm wywozowych
Podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany do sporządzania półrocznych sprawozdań. Obowiązek składnia sprawozdań istnieje od stycznia 2012r. Sprawozdanie jest przekazywane Prezydentowi Miasta w terminie do końca miesiąca następującego po półroczu, którego sprawozdanie dotyczy.
Sprawozdanie z odebranych odpadów komunalnych zawiera:
1. Informacje o masie poszczególnych rodzajów odebranych odpadów komunalnych oraz sposobie ich zagospodarowania, wraz ze wskazaniem instalacji, do której zostały przekazane odebrane od właścicieli nieruchomości zmieszane odpady komunalne, odpady zielone oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania.
2. Informacje o masie odpadów komunalnych ulegających biodegradacji:
- przekazanych do składowania na składowisku odpadów,
- nieprzekazanych do składowania na składowisku odpadów i sposobie ich zagospodarowania,
- liczbę właścicieli nieruchomości, od których zostały odebrane odpady komunalne,
- wskazanie właścicieli nieruchomości, którzy zbierają odpady komunalne w sposób niezgodny z regulaminem.
Przedsiębiorca odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, który:
- przekazuje nierzetelne sprawozdanie półroczne – podlega karze pieniężnej w wysokości od 500 zł do 5.000 zł,
- przekazuje sprawozdanie półroczne po terminie – podlega karze pieniężnej w wysokości 100 zł za każdy dzień opóźnienia.